First week downunder - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lonneke Rauch - WaarBenJij.nu First week downunder - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lonneke Rauch - WaarBenJij.nu

First week downunder

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

05 November 2016 | Australië, Sydney

Hello mates,

Ik schrijf dit reisverslag voor de mensen die het leuk vinden om mijn avonturen te volgen. Vandaag ben ik een week en een dag op pad, dus het leek me wel eens tijd om mijn verhalen op te schrijven. Merk dat je toch wel veel indrukken op doet zo de eerste week

Nadat ik net voor jullie een uur een verslag heb getypt, ga ik dit opnieuw doen. Helaas had hij het verslag niet opgeslagen... Best frustrerend!

Vrijdag 28 oktober ben ik vertrokken van huis op weg naar mijn grote avondtuur. Vele van jullie hebben dit kunnen zien op facebook. Het was gezellig op Schiphol met iedeereen die me kwam uitzwaaien.
Op een gegeven moment ga je door de poortjes en dat sta je er opeens alleen voor. Dat gaf best wel een raar gevoel, dat ik niet kan beschrijven.
Toen ik in het vliegtuig zat, zat ik naast twee mensen die weinig zin hadden in een gesprek... Het begin was dus een beetje alleen, maar gelukkig kon ik lekker een film kijken in het vliegtuig.
Uiteindelijk kwam ik een mensen tegen die ik Australië wonen. Heb gelijk adressen gekregen voor overnachtingen. Mocht ik in de buurt zijn ga ik zeker bij hen langs!
De overstap ging prima op Dubai en ik ging gelijk door naar mijn volgende vlucht.
Na een reis van 24 uur was ik het toch wel echt zat... Ik zou opgehaald worden van het vliegveld, maar dit gebeurde niet. Daar begon dus gelijk mijn eerste uitdaging. Ik belde het hostel (WakeUp) en ze zeiden dat ik met de trein moest komen en dat het vanuit Syney Central makkelijk te vinden was. Achteraf bleek inderdaad dat het hostel en het station dicht bij elkaar zaten... Met nadruk op achteraf!
Ik kwam om 22.00u australische tijd aan en kwam uiteindelijk om 02.00u aan in het hostel. Gelukkig kwam ik een aardig Australisch koppel tegen die me hielpen zoeken en bij me bleven tot ik mijn kamersleutel kreeg.

Dan wordt je de volgende dag wakker en ja, wat dan. Eerst lekker ontbeten in het restaurant naast het hostel (Side Bar) en toen besloten om Sydney te verkennen. Ik had dat natuurlijk al afgelopen nacht gedaan, maar bij daglicht leek het me ook wel prettig.
In de lift kwam ik iemand anders tegen (een meisje uit Duitsland). Toen heb ik toch maar mijn plannen gewijzigd, want ja we gingen naar Bondi Beach!!!
Samen met Esmee, Chiara en Leevke ben ik naar Bondi gegaan en lekker op het stand gelopen en daarna langs de kliffen naar het volgende strand gelopen. Geen zorgen, er was gewoon een wandelpad.

De 31e begon mijn UltimateOz week die ik van tevoren had geboekt. We kregen eerst een welkomspraatje van Kit, Tom en Abby. Daarna zijn we een citywalk gaan doen. Het is mooi om verschillende kanten van Sydney te zien. Natuurlijk ben ik ook naar alle touristische dingen geweest. Dat kan ik nu dus ook afstrepen van mijn lijst.
In de avond was er een feest met het thema 'Halloween'... Niet mijn meest favoriete thema. Gelukkig was het een gezellig feest en kon ik op deze manier de andere mensen uit de groep van UltimateOz beter leren kennen.

1 november was echt een heerlijke dag! Hij begon heel vroeg. Eigenlijk te vroeg, want ik had mijn wekker een uur te vroeg gezet. Daar kwam ik natuurlijk pas achter toen ik al helemaal klaar was met alles.
We begonnen met een overload aan informatie die ging over werken in Australië. Best handig als ik uiteindelijk besluit te gaan werken.
Daarna zijn we gaan varen op een catamaran. Whauw, wat een uitzicht! We zijn ook nog naar een standje geweest waar voor de rest niemand was. Heerlijk kunnen ontspannen op het water.
Mijn ontpannen gevoel was na het varen wel snel voorbij. Toen kwam ik er namelijk achter dat de organisatie waarmee ik thuis heb geboekt een fout hebben gemaakt met het boeken van mijn surfcursus... Dit was/is mijn uitdaging nummer 2. Ik had mijn surfcursus geboekt voor volgende week en de organisatie heeft een open ticket geboekt (zonder datum). Als het goed is, is nu alles geregeld. Laten we dus hopen dat alles goed is geregeld nu.
In de avond lekker mijn kleren gewassen. Ik had geen zin om extra geld uit te geven aan de droger, dus ik ging mijn kleren föhnen. Haha, het zag er waarschijnlijk niet uit en duurde lang, maar mijn kleren moesten droog zijn voor de volgende dag.

De volgende was het namelijk 2 november en begon 'Basecamp'!!! We gingen met de groep naar 'Melaleuca surfside backpackers'. Dat is ongeveer drie uur rijden met de bus vanuit Sydney.
Deze drie dagen waren de leukste drie van deze week!
We kwamen daar aan in de bush en kregen in het begin een introductie over de dieren die daar leven... Ehm, daar moet je echt niet teveel over nadenken! Ze vertelde dat er gevaarlijke slangen en spinnen zaten. Maar de spinnnen zouden niet zo snel bijten en slangen bijten alleen als ze zich bedreigd voelen, dus we mochten ze niet oppakken. Dit leek mij echter meer dan logisch.
Ook dat als je door een spinnenweb liep dat je dan naar achter moest lopen, hier breken de spinnenwebben namelijk niet zo gemakkelijk... Je kan je misschien voorstellen hoe ik de eerste avond rond heb gelopen (handen naar voren en constant op en neer bewegen). Gelukkig went dit en denk je er later niet meer veel over na.
Na het intropraatje zijn we naar het strand gegaan (was al donker). Wat is het mooi om de sterren zo helder te zien schijnen! De melkweg werd ook door de gidsen aangewezen. Je ziet eigenlijk een soort wolk in de verte.

Dag 2 van basecamp begon om 07.00u. We gingen sandboarden! Wat waren de duinen hoog! Echt enorm! De Soester duinen zijn in vergelijking daarmee niks. Het was ook al een heel avontuur om daar te komen met een jeep (ik heb aardig mijn stembanden kunnen trainen). Spannend, maar ook erg leuk om van zo'n berg af te gaan. Bedenk wel dat je die berg daarna ook weer op moet!
Na het sandboarden gingen we naar de zee om paphies te zoeken (soort mosselen). Je moet dan bij de kustlijn je hakken de zand in draaien. Zodra je iets van een steentje voelt, heb je er eentje gevonden!
Nadat we meerdere hadden gevonden gingen we ze weer vrij laten. Je legt ze op het zand en na een minuutje ofzo zie je ze kantelen en weer verdwijnen in het zand. Toch wel grappig en bijzonder om te zien dat een dichtgeklapte schelp ook echt leeft.

Als je denkt dat je benen dan genoeg hebben gedaan, dan heb je het mis! We gingen naar Tomaree Lodge (weet niet of het ook echt zo heet, maar dat is het eerste bordje dat ik zat). Daar gingen we een berg beklimmen. Dat duurde ongeveer een half uur om boven te komen.
Whauw!!! Wat was het een mooi uitzicht! Echt dat was het wandelen meer dan waard. Later volgen de foto's en dan zie je ook dit uitzicht!

Dag 3 en dus de laatste dag van basecamp zijn we gaan dolfijnen spotten. Weer heerlijk op een boot! We hadden geluk want de dolfijnen kwamen erg dichtbij en het water was helder. Naast de boot hing een net waar je in kon zitten. Dat was absoluut niet comfortabel, maar wel leuk om gedaan te hebben. Je zou verwachten dat het water hier in Australië warm is, maar ik zou je vertellen: het is koud water!

Na drie uur terug rijden ben je dan weer in Sydney. Het is dan best raar om weer in de drukte te zijn. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de rust en de geluiden van dieren heerlijk vond. Hier in het hostel zitten 550 mensen en lig ik momenteel op een kamer met 9 andere. Ik heb dan ook nog het 'geluk' dat ik op een partykamer lig... Natuurlijk is het heel gezellig dan, maar als je wilt slapen is dat niet het meest ideale (zeker niet als er twee koppeltjes in de kamer liggen).

Vandaag 5 november heb ik een dagje vrij. Alleen vanavond een kroegentocht. Heerlijk naar de markt geweest en dingen kunnen regelen (denk hierbij bijvoorbeeld aan het surfkamp).

Ik heb deze week echt genoten van alles! Het voelt wel allemaal nog wat onwerkelijk allemaal.
Merk toch wel dat er een aantal dingen anders zijn dan thuis. Ten eerste natuurlijk het verkeer. Ze rijden aan de andere kant, de verkeerslichten kloppen van geen kant en ze hebben weinig borden die de richting aangeven.
Daarnaast smaakt het water hier naar chloor. Daar heb ik een oplossing voor gevonden, heb namelijk limonade gekocht :)
Het is hier ook een stuk duurder allemaal. Ik koop nu telkens een rozijnenbrood en doe daar banaan op als ontbijt en middageten en 's avonds kook ik meestal samen met andere meiden. Toch smaakt het anders omdat je niet allerlei kruiden gaat kopen.

Hopelijk hebben jullie genoten van mijn verhaal. Weet niet wanneer de volgende komt, maar ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes vanuit het warme Australië!!!





  • 05 November 2016 - 07:53

    Marga Altena:

    Hoi Lonneke ik heb genoten van je verhaal. Stoer en indrukwekkend allemaal. Ik wens je heeeeeel veeeeel plezier en kijk uit naar de foto's. Groetjes Marga

  • 05 November 2016 - 07:55

    Leen:

    Stoer hoor!

  • 05 November 2016 - 08:50

    Tiffany:

    Hoi hoi! Wat een super verhaal zeg! Zo te horen maak je al super veel dingen mee! Ga vooral genieten van dit alles en nog heel veel plezier met wat je allemaal nog gaat doen! Groetjes Tiffany

  • 05 November 2016 - 09:08

    Yannicke:

    Lekker aan het verkennen en genieten daar, zo te horen!
    Heel leuk om te lezen! Geniet ervan!
    Liefs

  • 05 November 2016 - 09:46

    Opa Jan En Annette:

    Hallo Lonneke.
    Wat een geweldig verhaal.
    Je eerste avonturen heb je goed doorstaan. We hebben genoten van je verslag en wat heb je al een hoop
    beleeft in je eerste week van je vakantie.
    Geniet van je verblijf daar en we blijven je volgen .Dikke knuffel van ons.

  • 05 November 2016 - 10:04

    Patty Quinten En Aimée :

    Super leuk lonny :p

    Echt heeeel leuk om te lezen geniet van al het moois!
    Liefs xxx van ons 3tjes.

  • 05 November 2016 - 10:34

    Anke Rauch:

    Hallo Lon,
    Wat een avonturen heb je al achter de rug, wat stoer en dat allemaal in één week!
    Leuk om te lezen, ik hoop dat er nog veel verslagen volgen :)
    Geniet volop van alles!

    Liefs, mama

  • 05 November 2016 - 10:47

    Bert En Agnes:

    Wat leuk om te lezen, Lieverd! Klinkt allemaal heel avontuurlijk, gezellig en ook als een uitdaging; je doet het helemaal prima.....dikke kus van ons! Enne....genieten, hoor!

  • 05 November 2016 - 11:31

    Lesley:

    Wauw een heel avontuur al in 1 week:-). Super gaaf om te lezen.
    Genietse lekker verder daar.

    X van ons

  • 05 November 2016 - 20:51

    Yvette :

    heerlijk om dit te lezen. al je uitdagingen aangaan, volop genieten en lekker meegaan in de flow van de dag. ben bbenieuwd naar je volgende avontuur. enjoy sis!!! xxx

  • 05 November 2016 - 20:59

    Nardi :

    Het sis! Wat een leuk verhaal en wat heb je al veel gedaan!!
    Echt super tof dat je dolfijnen hebt gezien en dat de bush bush gezellig was!
    Best wel een beetje boel trots dat je t "gewoon" allemaal ff doet!

    Luf Joe!

  • 06 November 2016 - 10:21

    Lineke :

    Goodday☺ wat een boeiend verslag...we waren iedere x weer benieuwd wat je de volgende dag weer zou beleven. Heel mooi om te zien hoe je geniet en alles toch maar weer zelf regelt . Lieve groetjes van ons

  • 07 November 2016 - 04:55

    Eline:

    Hee Lonneke!

    Wat een leuk reisverslag heb je geschreven! Grappig om te lezen hoe iemand anders de afgelopen week heeft ervaren. Ik vond het erg gezellig tijdens Ultimate Oz en ik wens je nog heel veel plezier op surfkamp en met de rest van de dingen die je allemaal nog gaat doen! Wie weet zien we elkaar nog eens in dit mooie land. We hebben elkaars nummer dus we houden contact! Geniet ervan!

    Liefs, Eline

  • 13 November 2016 - 09:35

    Gerda:

    Hallo lief Lonnekespook,

    Wat een superweek is dit geweest. Zoveel indrukken en belevenissen. Ik zou willen dat ik met je meekon.
    Wij blijven je avonturen volgen en wensen je heel veel plezier voor de komende weken.
    DIkke kus van ons allemaal en een poot van Chananka, Ayka en Andor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Lonneke

Actief sinds 27 Okt. 2016
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 9935

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: